- Komerční sdělení -zpravy
- Komerční sdělení-magazín

Šestnáct základních faktů o opalování, které se sejdou i letos

spot_img

Jak se správně natírat
Všeobecným pravidlem je nanášet opalovací krém s dostatečným SPF na pokožku každé dvě hodiny.

Zapomínáme na oblasti jako jsou uši, vlasová pokožka, krk či nárty. Jsou mimořádně citlivé, proto je lepší věnovat jim pozornost.

Používejte dostatek opalovacích přípravků. Dospělý člověk by měl na jedno natření celého těla spotřebovat 35 ml krému, což odpovídá asi sedmi čajovým lžičkám, nebo 2 mg krému na čtvereční centimetr kůže.

Čtěte také:

Sedm kosmetických přísad pro krásnou pleť v létě

Nebojte se přípravků se silným ochranným filtrem. Dnešní kosmetika je takříkajíc inteligentní. Kvůli ní vám nehrozí, že se z dovolené vrátíte neopálení.

V případě výšky ochranného faktoru se orientujte podle typu své pleti. Pro běžné používání v našem podnebném pásmu obvykle postačuje ochranný faktor 15-20. Jiná situace je, když cestujete na dovolenou, nebo vybíráte produkty pro problematickou a dětskou pleť. Tam sáhněte po vyšším faktoru.

Opalování podle manuálu
Přirozená ochrana pokožky, která není zvyklá na sluneční záření, se pohybuje mezi 5 – 30 minutami v závislosti na typu pokožky.

Máte-li mastnou a aknózní pleť, vybírejte si produkty gelového nebo krémovo-gelového typu.

Lidé se suchou až atopickou pokožkou by si měli vybírat výrobky se silnou UV ochranou a vysokou kožní snášenlivostí. Samozřejmostí je, že produkty by měly být bez parfémování, barviv a konzervantů.

Dětská pokožka je o čtyři pětiny tenčí než u dospělých, do puberty je stále velmi citlivá a má méně účinnou ochrannou bariéru, proto u dětí volte vyšší ochranné faktory.

V době největší intenzity slunečního záření, tedy mezi 11. a 15. hodinou, je třeba být mimo dosah přímého slunce.

Pokud nechcete, aby vaše pokožka zažila fotoageing, tedy stárnutí pleti působením UV záření, chraňte ji i během běžných dnů.

Ochranným krémem si natírejte zejména obličej a oděvem nechráněné části těla.

Naše tělo se snaží přirozeně ochlazovat a reguluje si vnitřní teplotu také pocením a odpařováním vody z pokožky. Dostatek tekutin v vedrech je během dne již samozřejmostí.

Tenké bílé tričko se vyrovná krému s ochranným faktorem 10. Tmavá hrubší látka má faktor 20. Slunečník odrazí také pouhých 50 % paprsků. Ochranný faktor si můžete zvýšit také konzumací stravy bohaté na polyphenol (například v zeleném čaji, kávě, čokoládě, arašídech) nebo na antioxidant resveratrol (v červeném víně, mrkvi, červené řepě, čínském zelí).

Péče po opalování
Je rovněž důležitá. Používejte krémy po opalování nebo domácí recepty. Pokožku zklidníte a zregenerujete.

Pro pleť namáhanou slunečním zářením, která jeví první či pokročilejší známky zralosti se doporučuje zejména pravidelné aplikování kyseliny hyaluronové pomocí pleťové kosmetiky.

Užitečné jsou také látky jako kyselina lipoaminová a isoflavony. Pomohou zpevnit ochablou kůži v oblasti lícních partií, krku či dekoltu, který zralost pleti nekompromisně prozradí.

- Reklama -spot_img
spot_img

Redakce doporučuje

Články autora